fredag 8 april 2011

Lägesrapport

Nu har jag haft ytterligare två intressanta dagar på Blåsenhus. Diskussionen om vår examination tog mycket tid men arbetsgruppen som jobbade med det har gjort ett otroligt bra jobb. Jag kände mig lite trött och avtrubbad efter en intensiv rättningsperiod på jobbet, men jag kände mig trygg med vad arbetsgruppen kom fram till. Det tråkiga i det hela är att jag kommer att missa det mesta av dagen på grund av att min klass tar studenten - det kan man ju inte missa.

Vi fick testa Illustrator vilket var intressant, men jag kände att jag får ta tag i det en annan gång. Nu finns varken tid, lust eller tillgång till program. Jag har tagit samma beslut gällande Dreamweaver, ett program jag vill lära mig men som jag nu inte är redo att ta tag i.

Magnus och Tord från Hamark film kom och berättade hur man kan jobba med film i skolan. Vi fick återigen testa på att redigera film vilket var nyttigt då jag behövde repetera lite. Det jag saknade av dragningen var det vi pratat om tidigare, nämligen hur man bedömer ett sådant här arbete.

Arbetet med lärresursen går mycket långsamt framåt, men den är tillräckligt klar för att jag ska kunna visa den för skolledningen och argumentera för vad jag vill göra nästa läsår (och kommande läsår). Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar