torsdag 17 februari 2011

Lärarlyftarens klagan

Igår vabbade jag hela dagen och det ska jag fortsätta med i eftermiddag. Studierna har sedan tidigare blivit lidande av min influensavecka, och när jag ändå är igång och klagar så har ryggen pajat också vilket gör arbetet vid datorn till ett lidande (imorgon ska jag till naprapaten).

Det känns i allt detta som jag väljer bort studierna i första hand, men jag tänker att det jag gör på jobbet (när jag inte vabbar och är sjuk alltså) ändå delvis kan räknas till min utbildning. På fredag avslutar mina treor Global hälsa-projektet med redovisningar. Det blir spännande för vad jag kunde se av elevernas arbete på bloggar och hemsidor så har många mycket kvar att göra! Några killar i en av klasserna har tagit sig "ledigt" då, men ska redovisa med en film istället.

Min etta har just satt igång med ett grupparbete som ska redovisas med film (om de vill - tiden de fått är knapp). Min startnyckel blev trots sin enkelhet blev rätt lyckad. När någon elev såg första bilden (med ljud och animation) sa han "Scarface". Det hade jag inte tänkt på, men associatonen blev ändå lyckad.

1 kommentar: