söndag 13 februari 2011

Söndagskvällstankar

Jag fick ett ryck på söndagkvällen och gjorde en "startnyckel" för ett arbete jag ska introducera i en klass imorgon. Jag tänkte att jag bara skulle berätta om uppgiften, men så råkade det bli en en presentation med animationer och musik. Inget fancy (jag använde powerpoint), men det blir förhoppningsvis lite mer inspirerande än det brukar vara så här en vecka innan sportlovet.

Inför vår programlektion om Google Sketchup har jag gjort en hemsida i Weebly. Efter lektionen om WIX blev jag sugen på att prova detta program, så jag satte igång direkt efter lektionen i torsdags med att göra en ny hemsida. Jag är mycket nöjd med resultatet, men tyvärr har vi bestämt i gruppen att inte visa den förrän precis innan eller efter lektionen. Min fru och tvåårige son blev i alla fall imponerade av resultatet...

På tal om sonen så har han fått vattkoppor så det blir en del VAB i veckan. Jag hoppas dock kunna ägna mig åt studierna åtminstone en dag. Jag har börjat fundera på kommande uppgifter. Jag tror jag vet vem jag ska berätta om till "Min förebild" men inte hur jag ska göra och vad jag ska berätta. Uppgiften "Digitala lärarresurser" känns nyttig för mig, då jag som jag tidigare skrivit behöver bli bättre på att hänga med i utvecklingen inom såväl IKT- som ämnesområdet. Och så har jag kommit fram till att resursen jag ska göra kommer att rikta sig till kolleger i utbildningssyfte. Men man vet aldrig vad det blir i slutänden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar