onsdag 23 mars 2011

Dagens lektion

Idag har vi haft vår lektion om Sketchup. De flesta verkade nöjda, både med att ha lärt sig lite om programmet och med vår insats. Det krånglade mindre än vi trodde. Kanske var det Björklunddisciplinen som hjälpte till?

Webbsidan jag gjort (med mina kursares hjälp) blev uppskattad. Du hittar den här.

Vi fick också prova på Twitter. Camilla gjorde en jättebra presentation. Det känns nästan som ett tjänstefel att inte ha provat tidigare, men det känns skönt nu att ha lite koll på det och se vilka möjligheter det har. I undervisningen blir det nog inget på ett tag då Facebokk redan skapar problem då många elever uppvisar beroende i mina klasser. Och det kommer dock nog att dröja innan jag blir aktiv där. Men man vet aldrig.

Sist på dagen testade vi Smartboarden. AnneLis presentation var proffsig och medryckande men jag är inte övertygad om Smartboardens förträfflighet. Handhavandet lär man sig säkert men jag blir inte helt såld på designen och så förlorar man lite med att stå där framme vid tavlan. Vi går ju mer och mer mot interaktivitet och bort från katedern - vad än Björklund säger!

2 kommentarer:

  1. Tack för en mycket bra lektion i Sketchup! Lättfattligt och roligt. Du är tydlig och enkel att följa.

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare! Intressant att du ofta kan visa upp aktiva elevprojekt där uppvisade, eller i undervisningen omnämnda, programvaror används på ett bra sätt.

    SvaraRadera