onsdag 16 mars 2011

Min digitala lärresurs

Jag har börjat fnula med min lärresursi WIX. Min förhoppning var att komma längre men mycket i processen är tankearbete som inte syns. Än så länge har jag bara börjat med att bygga upp själva strukturen.

Jag vill att sidan ska uppmuntra till skaparglädje och vara lekfull. Samtidigt ska den inte vara rörig och enkel att hitta. En del grejer jag gjort som t ex bilder och typsnitt är på prov och mycket kan säkert ändras men du kan se mitt lilla, lilla arbete här!

Och nu över till något helt annat! Jag fick tidigare ett erbjudande från Klassiker om ett "samarbete". Nu är det igång - titta här! Det känns jättekul! Samtidigt inser jag att jag skapat ännu mer jobb åt mig själv...

3 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS till det samarbetet!!! Har redan kikat o kan säga att jag är grymt imponerad av ditt kunnande om "halvgamla" bilar.

    SvaraRadera
  2. Tack Eva - det är väldigt kul att du följer bloggen! Kunnande i det här fallet är tvådelat. Jag en någorlunda faktagrund i huvudet. Men jag har också ett kunnande i att söka och hitta det jag vill ha reda på. Det är väl kanske det som vi lärare idag ska, eller borde, lära våra elever.

    SvaraRadera
  3. Hej Tomas
    Vad vore livet utan den ”Baj.. bruna Saaben” snyggt!

    Jag och Lasse ska snart sätta oss och titta på samtliga filmer om ”min förebild” Men jag hade glädjen att vara med och titta på din film. Det känns som du äntligen får utrymme att addera grafisk form, foto och design med rollen som pedagog. Det är så kul att se din utveckling på kursen. Sedan gör det inte saken sämre att ha med lärarna i filmen :-)

    Bra Jobb!
    /Måns

    SvaraRadera