onsdag 15 september 2010

Bloggkollen uppgift 2. Andra delen

Jag har tittat närmare på Skolväskans blogg. Den som skriver bloggen är läraren och IT-pedagogen Joachim Thornström. Han har skapat länksamlingen Skolväskan där han samlat sajter och resurser för pedagoger och elever. Skolväskan är startsidan för alla elever och pedagoger i Ystads kommuns förskolor och grundskolor. Han jobbar också som bland annat utbildare i TÄNK OM. Han skriver inte vem den riktar sig till, men utan att anstränga sig kan man av innehållet dra slutsatsen att det är pedagoger han skriver för. Så här presenteras bloggen: ”I denna blogg delar jag med mig av mina tankar om it i skolan och förskolan. Förutom rena länktips om digitala verktyg och resurser tar jag även ofta upp områden som skolutveckling, elevsyn och en lustfylld och meningsfull skola.” Det jag fastnade för var just att den ger tips om digitala verktyg men också andra områden. Det livar upp tycker jag. Den är också lätt att hitta i då det finns en bra topplist. Det verkar också komma inlägg relativt regelbundet. Av dessa anledningar är den därför helt klart värd att följa under kursens gång. Nu måste jag iväg och hitta ett kafé med wifi!

1 kommentar:

  1. Kul att du hittat bra grejer. Utmärkta inlägg där du delar med dig av vad du läst/lärt.
    Bra jobbat!

    SvaraRadera