torsdag 23 september 2010

Full fart framåt

Gårdagens workshop var verkligen ett lyft. Förutom att det var kul att se lärarstudenterna in action var det kul att lära sig något nytt och användbart. Flash antar jag kan vara riktigt bra, men det känns i nuläget minst viktigt, eller kanske mest avlägset att börja använda rättare sagt. Weebly och Issuu vill jag sätta igång med genast. Förutom att jag fnulade ihop min "övningshemsida" med en flygande fågel, skissade jag nu på eftermiddagen på idé hur en webbsida för ett grupparbete i ett av mina ämnen skulle kunna te sig. Nu när jag gjort den ser jag att det kan vara ett bra sätt att presentera arbetet, men jag kom på att möjligheten till kommentarer är borta. Tror jag. Jag funderade på att göra en tidning i Issuu på samma tema och jag antar att situationen där är ungefär densamma. Presentationen blir bra och snygg, men kommentarsmöjligheten är borta. Är en blogg bättre? Eller ska man ha hemsida och blogg? Hemsidan för produkten och bloggen för process och bedömning? De kan ju enkelt länka till varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar