onsdag 24 november 2010

Mannen utan brunt - filmaffisch


Nu har jag gjort en filmaffisch till "Mannen utan brunt". Bilderna hittade jag på Flickr och Stock.Xchng. Bakgrundsbilden med kaffekoppen var så bra så jag rörde inte den (bara lite beskärning).

Jag använde mig av Gimp, då jag tänkte att jag det skulle var bra att bli bra på ett gratisprogram som eventuellt mina elever kan skaffa. Det gick. Till slut. Problem är att jag visserligen jag kan redogöra för vad jag gör men inte varför.

Om jag inte missförstått allt så funkar inte allt som i Photoshop, även om programmen liknar varandra. Jag kämpar vidare.

3 kommentarer:

  1. Snyggt Tomas! Jag har inte provat Gimp, men jag upplevde Sumopaint som tungt och jobbigt. Det hängde sig hela tiden. Testa provdemon på Photoshop. Helt andra grejer.
    //Marcus

    SvaraRadera