onsdag 10 november 2010

Enkät till uppgift Ungas medievanor

Jag har just ätit lunch med min kompis som går termin 2 på kuren och som nu börjar få lite ångest över att kursen snart är slut. Det får mig att fundera över vad som kommer att hända när den är slut. Hur ska jag hålla mig uppdaterad inom området, hur ska jag orka och ha tid att fortsätta med det jag lärt mig på kursen, hur ska jag jobba vidare, hur ska jag inspirera kolleger och elever... Nu känns det lite bättre när jag skrivit av mig lite!

Idag har jag äntligen gjort enkäten till Ungas medievanor. Jag hade tänkt använda Question writer, ett program vi har licens till på min skola, för att genomföra min enkät om ungas medievanor. Jag har inte testat det ch tänkte att det skulle bli ett utbildningstillfälle. Tyvärr verkar det vara så att jag måste vara på skolan för att licensen ska gälla. Eller så är det något jag inte fattar. Det har hänt förr...

Istället fick jag inspiration av Åsa som gjorde en enkät i Google Docs. Jag har aldrig använt det, men bestämde mig för att göra ett försök och det blev så här! Imorgon skickar jag ut en länk till mina elever, så får vi se om det funkar också.

1 kommentar:

  1. Snygg enkät! Jag tror att det var smart av dig att göra så många flervalsfrågor - jag fick ett jättestort materal att jobba med eftersom jag hade så många öppna frågor i min enkät... Har du fått svar på det du ville?

    -Åsa

    SvaraRadera